MARKETING PLAN
1. Analiza postojeceg stanja
Hotel je A kategorije, sa 3 zvjezdice, dok ih je prvobitno imao 5 zvjezdica.
Ove godine hotel „Grand“ dobio je nova priznanja za poslovanja. Ucesnici
Parlamentarnog foruma su zadovoljni sa onim sta ovaj hotel pruza. Zadovoljni
su i domacini, jer je konacno nakon dugih „posnih“ godina, ostvareni dohodak
ponovo vratio osmjehe na lica vrsnih cetinjskih turisticko – ugostiteljskim
ucesnicima. U hotelu je zaposleno 80 radnika. Hotel ima 420 lezaja, u
jednokrevetnim i dvokrevetnim sobama, i u 8 apartmana. Raspolaze sa 2
restorana, nacionalni restoran, kafane sa grilom, poslasticarnica i prostrana
terasa sa 400 sjedista.
U decembru 2006 godine ostvaren je promet od oko 60000€, sto pomaze da
odrze poslovanje. U „Grandu“ je po prvi put napravljen godisnji plan za
narednu sezonu. U 2008 godini, planirano je 15000 gostiju sa prosjecnim
boravkom od 2 do 5 dana u hotelu ili 39000 nocenja, sto cini zauzetost
hotela od 28%. Kada bi se to stvarilo poslovanje bi omogucilo vracanje
nekih ranijih gubitaka i sledecu godinu bi poslovali „normalno“. Minulog
ljeta je ostvaren promet od 327000€ ili 7956 nocenja za 2702 gosta, koji
su se u hotelu po iskazanim racunicama, zadrzali od 2 do 9 dana. Tako
je 79% povecan promet u odnosu na proslu godinu.
1.1 Analiza SWOT
Snage: Tradicija, Prirodna bogatstva ( vazduh, klima),
Pristupacnost
(dobar geografski polozaj, ...), Blizina sportskih objekata ( fudbalski
teren, hala, ...)
Slabosti: Mala zastupljenost sa medijima, Slaba saradnja
sa turistickim agencijama, Slab Top – Menadzment, Nedovoljno obucen kadar
za hotelijerstvo
Sanse: Otvaranje nase zemlje ka Evropi, Stimulisanje
razvoja turizma na makroekonomskom nivou, Povecanje kupovne moci stanovnistva
i vece izdvajanje za turizam, Izgradnja novih magistralnih i auto – puteva
Prijetnje: Otvaranje novih i adaptacija postojecih hotela
kroz strane investicije, Niska kupovna moc domaceg stanovnistva, Nezainteresovanost
lokalne samouprave za razvoj turizma, Veliki broj konkurenata i jake trzisne
aktivnosti konkurenata.
1.2 Vanjski faktori okruzenja ( PESTLE )
Ekonomsko okruzenje
Porast drustvenog proizvoda i nacionalnog dohotka koji je u ekonomski
najrazvijenim zemljama svijeta evidentan, se ocekuje i u nasoj zemlji.
Vrlo visok nivo drustvenog bruto proizvoda omogucava da se iz ekonomski
razvijenih zemalja svijeta, permanentno regrutuje turisticka traznja.
Drzanje inflacije pod kontrolom, bice dugorocna orjentacija. Povecanje
ucesca inostranih privrednih subjekata na nasem trzistu otvara put razvoju
poslovnog turizma.
Politicko okruzenje
Postoji volja za demokratizaciju zemljei stabilizaciju politicke scene,
kao i izgradnju stabilnih drzavnih institucija koja pozitivno uticu na
povecanje imidza nase zemlje pa i turizma. Harmonizacija u instrumentima
ekonomske i turisticke ekonomije ( carinske i pasoske formalnosti, zdravstveni
propisi, harmonizacija poreske i carinske politike, standardizacija i
sl. ). U integracijama kao sto su Evropska unija, Sjeverno – americko
udruzenje za trgovinu i druge, pored ostalog, olaksace i turisticka kretanja.
Pravno regulatorno okruzenje
Donosenjem zakonskih propisa koji uredjuju odnose u privredi i drustvu
i jacaju medjunarodne veze Crne Gore, u pravnom smislu se uspostavljaju
uslovi privredjivanja na novim, stabilnim i sistemskim osnovama. Najavljene
zakonske promjene u oblasti svojinske transformacije preduzeca, zatim
stranih ulaganja, koncesija i drugih stvorice ne samo novi privredni ambijent,
vec i nove vlasnicke i upravljacke odnose u preduzecima i privredi. Bitno
je da sve to bude samo dio ukupne poslovne transformacije preduzeca.
Tehnolosko okruzenje
Ove promjene su veoma znacajne, cak revolucionarne. To je posebno uocljivo
kod veoma brze promjene savremenih tehnoloskih resenja u domenu tzv. „industrijske
tehnologije“, koju karakterise kompjuterizacija subjekata turisticke privrede
kao sto su avio – kompanije, putnicke agencije hotelijeri, rent – a –
car firme i druge. Istovremeno, sve je veci broj turistickih destinacija
koje postaju „dostupne“ i preko razradjenih turistickih informacionih
sistema koji se ukljucuju u nacionalne i medjunarodne mreze za prenos
podataka.
Socio – eknomsko okruzenje
Izmjena zivotnog stila je svakako, o kljucne vaznosti za ocjenu nacina
provodjenja slobodnog vremena u turizmu. Direktna posledica povecanog
fonda slobodnog vremena i diskrecionog dohodka je povecanje interesovanja
ljudi za ukljucivanja u turisticka putovanja, danas obogacena raznovrsnim
elementima kulture, sporta, zabave, razonode i rekreacije. Ali, povecanje
zivotnog standarda ima i za posledicu i pojavu tzv. Hedonistickog zivotnog
stila koji se karakterise usmjerenoscu ka uzivanju, a ne samo radu. Sve
vise dominiraju zahtjevi traznje za suptilnijim tretmanom, prosirivanjem
horizonta, ucenjem, obrazovanjem, komuniciranjem sa drugim ljudima, avanturama
i drugim aktivnostima i dozivljajima pri boravku.
1.3 Cijena
Nepohodno je diferenciranje cijena po sledecim kriterijumima:
a) Vrijeme - Cijene boravka su 20% vece u sezoni, nego
van sezone. Koriscenje restorana i terena, za gradjanstvo je 25% veca
nego radnim danom. Cijene iznajmljivanja sala su jedinstvene, tokom cijele
godine.
b) Vrste usluga - Prva kategorija soba je pristupacna
prosjecnom turisti, dok cijena po ostalim kategorijama eksponencijalno
rastu. U trcoj i cetvrtoj katekoriji se formiraju ekskluzivne cijene.
Cijene usluga kongresnog i sportskog turizma treba formoiati na na nivou
konkurentskih kako bi preuzeo veci dio ovog trzista.
c) Nacin prodaje - Cijena za krajnjeg kupca je ista bez
obzira, na nacin prodaje, tako sto se agencijama odobrava rabat za iznos
njihove provizije.
1.4 Kanali prodaje
a) Neposredna ( direktna ) prodaja
- putem telefona
- e – mail – om
- u samom hotelu
Ovim nacinom distribucije, se smanjuju troskovi jer nema agencijske provizije.
b) Posredna ( indirektna ) prodaja
Podsredstvom turistickih operatera, turistickih agencija ( s tim sto bi
trebalo da se nase preduzece u buducnosti bazira sa 80% na provjerene
turisticke opreatere i agencije, a sa 20% na ostale).
Odnosi u kanalima prodaje: konvencionalni i vertikalni. Smatramo da vertikalno
integrisani kanali prodaje, vise odgovaraju buducem nacinu poslovanja,
jer svi akteri djeluju kao jedinstven sistem.
1.5 Analiza trzista
Ciljna trzista
- Privredne i neprivredne organizacije i obrazovne institucije
- Poslovni turisti
- Sportisti ( sportske ekipe iz zemlje i iz inostranstva )
- Individualni turisti
1.6 Karakteristike trzista
Kvalitetnom uslugom i zadovoljavanjem poterba moze se veoma lako postici
lojalnost kod klijenata, tacnije stvaranje stalnih mustrija. Korisnici
nasih usluga prije svega zele kvalitet i individualizaciju usluga tj.
Prilagodjavanja njihovim zahtjevima. Ispunjavanje istih dolazimo u situaciju
ponovnog dolaska, a to je primarni uslov dugorocnog uspjeha.
1.7 Proizvod
Pruzanje razlicitih vidova usluga turistima, uz koriscenje odgovarajucih
resursa. Hotel posjeduje 3 vrste globalnih usluga:
-Standardna soba: kategorija 1
-Usluge iznajmljivanja sala
-Organizovanje obilaska raznih kulturno – umjetnickih znamenitosti.
1.8 Konkurencija
Jacina konkurencije varira izmedju tipova usluga koje pruza ovaj hotel,
ali sa diverzifikovanim strategijama uspjesno mozemo uljuciti u raspodjelu
trzisnog ucesca. U segmentu individualnog turizma ne postoji znacajna
konkurencija na lokalnom nivou tako da se u toj oblasti moze zauzeti liderska
pozicija. Time bi se potpunio manji dio kapaciteta namijenjenog ovoj vrsti
turizma. U okviru sportskog, kongresnog i poslovnog turizma postoje vec
pozicionirani konkurenti ali je ta pozicija stecena trenutnim, nekonkurentnim,
trzisnim stanjem. Program nasih usluga na visem nivou kvaliteta od ostalih
moze da zadovolji sofisticirane zahtjeve koji evidentno postoje na trzistu
i time preuzimaju znatni dio konkurentskog trzisnog ucesca. Glavni konkurent
je hotel „ Panorama Gazivoda“ , takodje sa 3 zvjezdice.
2. Postavljanje ciljeva marketinga
2.1 Ciljevi
a) Komercijalni ciljevi
- Dostizanje pete kategorije ( ***** )
- Povecanje ucesca na trzistu
-Povecanje broja individualnih turista
-Povecanje broja sportskih ekipa
- Dostizanje liderstva u organizovanju kongresa i naucnih skupova
- Iznajmljivanje sala, sportskih terena, sto donosi dodatni prihod
b) Nekomercijalni ciljevi
-Stvaranje lojalnih turista
-Povecanje svjesnosti turista o ljepotama Cetinja i Lovcena
- Povecanje broja kulturno umjetnickih manifestacija
3. Marketing strategija
Podici svijest ljudi o kvalitetu hotela i mogucnostima koje on pruza
putem intezivne kampanje u svim oblicima medija. Rekonstrukcija postojecih
i izgradnja novih kapaciteta, i ralizacija ostalih aktivnosti nepohodnih
za dobijanje ovog sertifikata. Stalan napor, povecanje kvaliteta i doslednost
u primjenjivanju odabranih strategija.Izradnja namjenskog propagandnog
materijala ( brosure, video zapisi ...), za svaki ciljni segment. Materijal
namijenjen sportistima, koji obuhvata prikaz svih objekata ( sportski
tereni, teretane, ...), treba distribuirati : svim vecim sportskim ekipama,
sportskim casopisima, sportskim redakcijama. Slanje propagandnog materijala
sa prikazanim salama za konferencije, opremom koja se nalazi u njima,
kapacitetima, i ostalim relevantnim podacima svim organizacijama, institucijama
i udruzenjima koji posjeduju potrebu za ovakvim vidom usluga.
4. Razvoj taktike marketinga
Taktika marketinga ce se razviti primjenom:
Komercijalne propagande
- graficka sredstva ( plakat, katalog )
- oglasna sredstva ( stampa i mediji )
- projekciona sredstva ( turisticki film, Web sa portalom )
- prostorno – plasticna sredstva ( suveniri )
- licna propagandna sredstva (konferencija za novinare, studijska putovanja)
Odnosi s javnoscu
- misljenje nezavisnih posmatraca i informacija na ovaj nacin plasirani,
je primamljivija.
Publicitet – stalni kontakt sa medijima
Unapredjenje prodaje – kroz organizovanje nagradnih igara,
davanja popusta ...
5. Finansijski dio – budzet
U okviru ovog segmenta izvrsena je projekcija potrebnih ulaganja, zatim
projekcija prihoda u periodu eksploatacije i na osnovu dobijenog roka
povracaja sredstava izvreseno je uporedjivanje sa postavljenim ( planskim
) rokom povracaja. Usled povoljnog odnosa, investicija se smatra opravdanom.
6. Provodjenje
U konacnoj fazi, procesa plana marketinga aktivnosti ce sprovesti menadzment
preduzeca. Vremenski interval za sprovodjenje je do 2 godine. Ocekuju
se pozitivni efekti, nakin 10 mjeseci.
PROČITAJ
/ PREUZMI I DRUGE SEMINARSKE RADOVE IZ OBLASTI:
|
|
preuzmi
seminarski rad u wordu » » »
Besplatni
Seminarski Radovi
|