POCETNA STRANA

Seminarski i Diplomski Rad
 
SEMINARSKI RAD IZ MARKETINGA
 
OSTALI SEMINARSKI RADOVI IZ MARKETINGA
Gledaj Filmove Online

Medjunarodne Marketing Strategije Preduzeća
Google

Google Inc" je jedan od svetskih lider na trzistu interneta i kompjuterskog softvera. Kompanija je osnovana 4. septembra 1998 godine od strane dva studenta Stanford univerziteta Larry Page i Sergey Brian cesto nazivanih "google momcima". Pceli su iz jedne garaze u Kaliforniji i stvorili kompaniju koja danas vredi vise milija dolara I zaposljava preko 20000 ljudi.

Marketing Googla


Bazu ove kompanije predstavlja njihov internet pretrazivac. Oni su uspeli da osmisle inovativan metod za pretrazivanje interneta i da olaksaju korisnicima pristup ogromnom broju informacija. Na taj nacin uspeli su da profitiraju od nove tehnoloske revolucije (kompjuterizacije).

Misija i vizija:


Misija ove kompanije je da organizuje svetske informacije i ucini ih univerzalno dostupnim i korisnim. Zato google na dan obradi nekoliko hiljada terabajta informacija i tako odrzava vodstvo na globalnom trzistu kompjutera i interneta.

Konkurenti:


Glavni konkurent googlu je "Microsoft" na celu sa Bill Gates-om. Oni su mnogo ogodina vec na trzistu sa svojim operativnim sistemom windows i na tom podruciju su apsolutni monopolisti i lideri na trzistu. Iako windows pruza bazu za sve danasnje racunare kao osnovni operativni system google je uspeo da udje na to trziste, ne tako sto je proizveo konkurentni operativni system, vec tako sto je eksplatisao jedno potpuno novo polje na tom postojecem trzistu racunara a to je internet. Čelnici googla su shvatili da u danasnje vreme informacije znace novac.tj. brzina i jednostavnost prenosa i cuvanja podataka cine jednu kompaniju uspesnom. Microsoft je ostao pri svom starom operativnom sistemu I nije u potpunosti uvideo potencijale koje internet pruza I tako dozvolio google-u da postane ono sto danas jeste. Postao je glavni izazivac microsofta.
Ostale kompanije na tom trzistu (sledbenici i niseri) : Yahoo (takodje internet pretrazivac), Youtube (najveci sajt za razmenu i distrbuciju video klipova na internetu koji je nedavno postao deo google-a), Altavista.com (jos jedan pretrazivac) Facebook...


SWAT Analiza

Snage:


• Google je glavni internet pretrazivac, njegova marka je nadaleko poznata I ljudi u nju imaju poverenje. Brz je I pouzdan.
• Google-u skoro da i netreba reklama i marketing usmeren ka krajnjim potrosacima zato sto je on vec ekstremno popularan i za njegovo ime su vec skoro svi culi
• Google ima sveobuhvatan interfejs koji pruza sveobuhvatne rezultate bez zbunjivanja korisnika
• Google ima niske operativne troskove zato sto koristi specijalne UNIX servere koji mu omogucavaju da pronadje i pretrazi milijone web stranica na internetu po veoma niskoj ceni
• Google je zaposlio diplomirane informaticare koji se konstanto brinu za to da da pretrezivanje interneta bude brze efikasnije i relevantnije
• Do 2003 godine google je obavio preko 75% od ukupnog svetskog pretrazivanja na internetu
• Google svojim korisnicima pruza interfejs na 88 rzlicitih jezika sto olaksava koriscenje ljudima sirom sveta
• Google koristi najsavremeniju tehnologiju za trazenje veb stranica kako bi korisnici uvek dobijali najaktuelnije informacije
• Google rangira veb stranice tako da najrelevantnije informacije stignu prve do korisnika
• Ima sponzorisane rezultate pretrage koji su jasno vidljivi

Slabosti:


• Mnogi manipulisu google tehnologiju za rangiranje stranica tako sto koriste izmisljene sajtove sa hiljadama nepostojecih linkova
• Google analiza linkova ka sajtovima ne meri posecenost istih (kao sto tv stanice mere gledanost svojih kanala)
• Google pruza servis ljudima da kada se na njemu reklamiraju placaju svaki put kada neko otvori njihovu
reklamu i on nije bas naj jasniji i moze da zbuni ljude koji ga koriste
• Taj isti sistem je lako podlezan manipulaciji i zloupotrebi
• Iako je google dominantan svetski pretrazivac samo 65% svih pretrazivanja daju precizne rezultate.
• Google se oslanja na somo jedan izvor prihoda a to su prihodi od prodaje online marketing prostora

Mogucnosti:


• Google moze da poveca kapacitet svojih servera kako bi dalje smanjio neistrazeni deo interneta i povecao preciznost svojih rezultata
• Google moze da postane „mass-market portal" kao yahoo i msn i moze da poveca cenu svojim potrosacima koji zele da napuste njihove usluge (naplacivanje raskida ugovora)
• Google bi mogao da ponudi svoje usluge i na trzistu mobilne telefonje a ne samo na internetu
• Google bi mogao da prosiri svoj monopol tako sto bi kupio druge manje firme koje posluju u sektoru internet marketinga i tako dodatno eliminise potencijalnu konkurenciju
• Google bi mogao da izbaci cenovnik za svoje usluge na lokolnom nivou i njega bi mogao da naplacuje
• Google bi mogao da izbaci potpuno nove opcije u svom pretrazivacu popu opcije za pretragu proizvoda (product search)

Pretnje:


• Google delimicno zavisi od portala poput AOL-a. Kada bi se ugovori sa tim portalima zatvorili google bi mogao da izgubi veliki deo trzisnog ucesca i profita
• Ne postoje nikakve dugorocne barijere za ulazak na trziste. To znaci da mogu da se pojave konkurenti na trzistu koji bi mogli da ugroze google
• Portali poput yahoo-a pruzaju jos citav niz drugih usluga pored internet pretrage. Potrosaci bi mogli da se odluce za kompleksniji sistem koji korisniku pruza mnogo vise mogucnosi
Ukoliko google odluci da se udruzi sa nekom vec poznatom i afirmisanom kompanijom njegova marka bi mogla da izgubi na vrednosti
Microsoft sprema novu „Longhorn" tehnologiju koja bi bez upotrebe pretrazivaca mogla da prusz slicne ili iste usluge kao i google i tako ga ugrozi


Segmentacija Trzista:

Čiljno trziste google-a predsavljaju velike multinacionalne i transnacionalne kompanije (koje su dobrostojece i cija je marka veoma cenjena na svetskom trzistu) kojima google prodaje reklamni prostor na internetu. To je google-u glavni i jedini izvor prihoda (oko 99% od ukupnog prihoda). Kad god korisnik klikne na link kompanije koje se reklamira na google-u ta kompanija mora za to googl-u da plati odredjenu sumu novca. Google posluje iskljucivo na globalnoj elektronskoj mrezi (internetu), a posto internet nije regionalizovan na taj nacin kao sto su radio ili tv znaci da klijenti googla koji kupuju reklamni prostor na njemu imaju mnogo siri auditorijum. Ako uzmemo u obzir da internet raste iz dana u dan (povecava se broj web stranica kao i broj korisnika sa internet pristupom) to cini reklamni prostor na googlu skupim i donosi google-u visoke profitne stope.

Pozicioniranje u svesti potrosaca:


Google vec godinama uspesno posluje na internetu i na taj nacin je uspeo da izgradi svoju reputaciju i postane „broj 1" pretrazivac na svetu. Danas google pretrazivac koristi preko 90% svih korisnika interneta i google je danas vec postao sastavni deo te globalne mreze. Velika vecina korisnika google-a ga danas koriste vec totalno podsvesno, ne razmisljajuci o mogucim alternativama. To su uspeli da postignu iskoriscavanjem nagle i ubrzane ekspanzije interneta krajem 90-ih godina proslog veka. Oni su na taj nacin olaksali ljudima dolazak do relevantnih informacija i revolucionirali nacin na koji ljudi koriste internet. (kao sto su pocetkom 1960-ih godina izmislili daljinski upravljac za
televizor tako je i google krajem 1990-ih godina izmislio svoj internet pretrazivac, sve u cilju da se ljudima olaksa rad na kompjuteru - posebno internetu.)


Diferenciranje marketing ponude:


Glavni konkurent i pretnja na trzistu google-u je, kao sto je vec receno, Microsoft. Google je na trziste racunara usao tako sto je eksplatisao internet i sve mogucnosti koje on pruza, za razliku od Microsofta koji se uglavnom fokusira na svoj operativni sistem. Razlika izmedju ove dve kompanije je u tome sto google pruza dosta slicnih stvari korisnicima kao i microsoft samo ne u okviru operativnog sistema vec na mnogo jednostvniji nacin na internetu. N.P.R Microsoft-ov windows media player se koristi za gledanje multimedialnog sadrzaja (videa, filmova, kratkih klipova...) a google video i youtube (sad deo googla) pruzaju iste opcije sa dodatnom mogucnoscu pregleda skoro neogranicenog video sadrzaja koji se lako i jednostavno moze pronaci na internetu. Za razliku od microsoft-a koji korisniku prodaje operativni sistem koji korisnik kupuje jednom u nekoliko godina google prodaje reklamni prostor na internetu, koji kompanije kupuju kad god bi zelele da promovisu sebe ili neki proizvod koji imaju, redovno. Na taj nacin google nije vezan za povremene jednokratne prilive novca vec u svakom trenutku raspolaze sa velikim kapitalom koji moge uloziti kako bi unapredio svoje poslovanje i uvek ostao korak ispred konkurencije.

Strategija Proizvoda:


Google ne poseduje sirok asortiman proizvoda i vecinu cine programi koji mogu bespatno da se dobiju sa interneta. (google maps, google street view, google sky...) Ovi programi su svi veoma korisni za mnoge ljude kao na npr naucnike, gradjevinske firme, drzavu... Ali google je u poslednje vreme zloupotrebio u nekoliko navrata ove programe tako sto je prikupljao privatne infarmacije o pojedincima. Pojavio se jedan nedavni slucaj iz Hong Konga kada su prilikom fotografisanja nekih ulica za gogle street view prikupili privatne podatke par stotina ljudi. Zato je tamosnja vlada zatrazila od google da obustave do daljeg
radove na tom projektu i da podatke koje su prikupili predaju vlastina. To je u znacajnoj meri narusilo google-ove odnose sa javnoscu jer su ljudi poceli da gube poverenje u tu kompaniju plaseci se delje zloupotrebe licne svoine, ljudi njihovih licnih podataka kao i drugih podataka koje je google tokom godina distribuirao i prikupio.

Strategija cene:


Google je kompanija koja prodaje reklamni prostor na internetu. Cena reklame na googlu je relativna. To znaci da se na google-u placa jako niska cena za postavljanje reklame na njihov sajt ali se za svaki put kada individualni korisnik klikne na reklamu kompanije ta kompanija mora google-u platiti odredjena suma novca. To znaci da sto je reklama popularnija, to ce google zaraditi vise novca i reklama ce biti skuplja. Ovaj novi inovativni sistem google je nazvao „AdWords". Za razliku od reklama na radiju i televiziji gde cena reklame zavisi od gledanosti i slusanosti odredjene emisije, posecenost google-ovog sajta ne odredjuje cenu reklame vec kolicina posetioca koji kliknu na link postavljen na google-u.

Strategija distribucije:


Google nije proizvodno vec usluzno preduzece. Njihov jedini kanal distribucije je internet i oni preko njega distribuiraju sve svoje proizvode i usluge putem njihovog web sajta (koji je najposeceniji na svetu) direktno krajnjim korisnicima bez koriscenja drugih podugovornih firmi za to.

Strategija promocije:


Google se gotovo uopste ne oglasava. To moze da izvede i odrzi zato sto je vec dovoljno popularan da moze samo uz pomoc vec postojecih korisnika da dodje do potencijalnih novih potrosaca. Posto je internet doziveo toliku popularnost i ekspanziju u predhodnih 20-ak godina, a i dans se ubrzano siri, to omogucava google-u da bez vecih napora dodje do novih korisnika (koa sto je vec navedeno preko 90% svih korisnika interneta na svetu redovno koriste google pretrazivac).
Gore navedeni incident iz Hong Konga je znatno narušio google-ove odnose sa javnošću jer Kina kao najmnogoljudnija zemlja na svetu ujedno predstavlja i najvece potencijalno trziste za tu kompaniju. Zato ce google morati svoju ekspanzivnu politiku prikupljanja svetskih digitalnih podataka i informacija da uskladi sa sa lokalnim zakonodavstvima zemalja u kojima posluje, da svoje dalje poslovanje ne bi ugrozavaki takvi postupci kao onaj iz kine.

 

Zaključak


Ali sta google cini posebnim u odnosu na konkureciju jeste brzina i jednostavnost pristupa informacijama kroz njihov pretrazivac. Polaze od toga da njihovi korisnici zele da potrose sto manje vremena trazeci relevantne informacije. Ustedom vremena stede i novac i to je jedan od razloga zasto se odlucuju za google i zasto je google tolio uspesan.

Jos od doba telegrafa i drunske poste s pocetka IXX veka pa i ranije prenos informacije je imao vitalan znacaj za razvoj kulture i civilizacije. U danasnjem modernom dobu kada se svet „smanjio" zbog automobila, mobilnih telefona i aviona, prenos podataka je postao deo naseg svakodnevnog zivota a google vodja nove informacione revolucije.

PROČITAJ / PREUZMI I DRUGE SEMINARSKE RADOVE IZ OBLASTI:
ASTRONOMIJA | BANKARSTVO I MONETARNA EKONOMIJA | BIOLOGIJA | EKONOMIJA | ELEKTRONIKA | ELEKTRONSKO POSLOVANJE | EKOLOGIJA - EKOLOŠKI MENADŽMENT | FILOZOFIJA | FINANSIJE |  FINANSIJSKA TRŽIŠTA I BERZANSKI    MENADŽMENT | FINANSIJSKI MENADŽMENT | FISKALNA EKONOMIJA | FIZIKA | GEOGRAFIJA | INFORMACIONI SISTEMI | INFORMATIKA | INTERNET - WEB | ISTORIJA | JAVNE FINANSIJE | KOMUNIKOLOGIJA - KOMUNIKACIJE | KRIMINOLOGIJA | KNJIŽEVNOST I JEZIK | LOGISTIKA | LOGOPEDIJA | LJUDSKI RESURSI | MAKROEKONOMIJA | MARKETING | MATEMATIKA | MEDICINA | MEDJUNARODNA EKONOMIJA | MENADŽMENT | MIKROEKONOMIJA | MULTIMEDIJA | ODNOSI SA JAVNOŠĆU |  OPERATIVNI I STRATEGIJSKI    MENADŽMENT | OSNOVI MENADŽMENTA | OSNOVI EKONOMIJE | OSIGURANJE | PARAPSIHOLOGIJA | PEDAGOGIJA | POLITIČKE NAUKE | POLJOPRIVREDA | POSLOVNA EKONOMIJA | POSLOVNA ETIKA | PRAVO | PRAVO EVROPSKE UNIJE | PREDUZETNIŠTVO | PRIVREDNI SISTEMI | PROIZVODNI I USLUŽNI MENADŽMENT | PROGRAMIRANJE | PSIHOLOGIJA | PSIHIJATRIJA / PSIHOPATOLOGIJA | RAČUNOVODSTVO | RELIGIJA | SOCIOLOGIJA |  SPOLJNOTRGOVINSKO I DEVIZNO POSLOVANJE | SPORT - MENADŽMENT U SPORTU | STATISTIKA | TEHNOLOŠKI SISTEMI | TURIZMOLOGIJA | UPRAVLJANJE KVALITETOM | UPRAVLJANJE PROMENAMA | VETERINA | ŽURNALISTIKA - NOVINARSTVO

 

preuzmi seminarski rad u wordu » » »  

Besplatni Seminarski Radovi