POCETNA STRANA

Seminarski i Diplomski Rad

SEMINARSKI RAD IZ EKONOMIJE

OSTALI SEMINARSKI RADOVI IZ EKONOMIJE :
Novac-seminarski rad
Nobelovac i delo-seminarski rad
Platni bilans-seminarski rad
Revizija-seminarski rad
Gledaj Filmove Online

 

Kompanija Coca-Cola

1. Istorija kompanije Coca-Cola

Istorija Coca ColeThe Coca-Cola Company je nastala od J.S. Pemberton Medecine Company, tadašnjeg društva koje su osnovali Dr. John Stith Pemberton i Ed Holland. Nakon osnivanja kompanije ona je, u početku, imala svoja tri glavna proizvoda: Pemberton’s French Wine Cola (poznatija danas pod nazivom Coca-Cola), Pemberton’s Indian Queen Hair Dye i Pemberton’s Globe Flower Cough Syrup.
1884. godine kompanija postaje akcionarsko društvo i ime joj je promenjeno u Pemberton Chemical Company. D.D.Doe postaje novi predsednik, dok Ed Holland postaje novi potpredsednik dok Pemberton dobija funkciju upravnika kompanije. Fabrika se nalazila u Marietta St. br. 107. Tri godine kasnije vraćen je stari naziv firme Pemberton Medicine Company, što je rezultat novog ko-partnerstva,ovoga puta između Pembertona, A. O. Murphy-a, E. H. Bloodworth-a i J.C. Mayfield-a.
1888. godine kompanija dobija pravo na kapital od 50,000 $. Pravo na kapital postaje validno 15. Januara 1889. Do tog trenutka kompanija je proširila svoju ponudu koja je sada uključivala jos 2 proizvoda: Pemberton’s Orange i Lemon Elixir.
1889. Asa Candler otkupljuje prava na formula i marku. Tri godine nakon toga on osniva novu kompaniju pod nazivom The Coca-Cola Company (1892). Od te godine The Coca-Cola Company prozivodi takozvani sirup koji zatim prodaje različitim kompanijama koje pune i prave njene prozivode širom sveta. Ta godina se može smatrati početnom godinom proizvodnje bezalkoholnog soka pod nazivom Coca Cola, koji je danas jedan od najvecih brendova na planeti.
Pored svog glavnog proizvoda i takozvanog imenjaka Coca-Cola, kompanija danas u ponudi ima skoro 400 registrovanih brendova koji se prodaju u preko 200 zemalja i teritorija širom planete. Zahvaljuci svojoj raspostranjenosti oko 1.5 milijardi ljudi dnevno koristi neki od Coca-Cola proizvoda.
Sedište kompanije danas se nalazi u Americkoj drzavi Dzordziji odnosno gradu Atlanti. Njene deonice se kotiraju na NYSE berzi i deo su DJIA i S&P 500. Njen trenutni predsednik i direktor je Muhtar Kent.

2. Glavni proizvodi

Kao sto sam već naveo The Coca-Cola Company nudi skoro 400 svojih proizvoda u preko 200 zemalja širom sveta. Pored svog najpoznatijeg, koji ujedno i nosi ime kompanije Coca-Cola, postoji mnostvo sorti Coca-Cola, a ovo su neki od njih:

- Diet Coke (nastao 1982), koji sadrzi aspatam sintetički fenilalanin koji je zasnovan na vestačkom zaslađivaču koji se korsti umesto šećera.
- Diet Coke Caffeine-Free
- Cherry Coke (1985)
- Diet Cherry Coke (1986)
- Coke with Lemon (2001)
- Diet Coke with Lemon (2001)
- Vanilla Coke (2002)
- Diet Vanilla Coke (2002)
- Coca-Cola C2 (2004)
- Coke with Lime (2004)
- Aquarius Mineral Water (2004)
- Diet Coke with Lime (2004)
- Diet Coke Sweetened with Splenda (2005)
- Coca-Cola Zero (2005)
- Coca-Cola Black Cherry Vanilla (2006)
- Diet Coca-Cola Black Cherry Vanilla (2006)
- Coca-Cola BlāK (2006)
- Diet Coke Plus (2007)
- Coca-Cola Orange (2007)
- Sprite
- Diet Coca-Cola with Citrus Extract (2008)

Boce Coca ColeGodine 1963. Coca-Cola je napravila jedno od prvih dietalno bezalkoholnih pića Tab koji je sadržao saharin umesto šećera. Proizvod se i danas proizvodi ali je njegova prodaja opala usled pojave Diet Coke 1982.
Dva proizvoda koja su izuzetno poznata širom sveta su Fanta i Sprite, nastala negde oko 1942. i 1943. Poreklo Fante datira još od drugog svetskog rata,kada je Max Keith, koja je upravljala borbenim akcijama Coca-Cola u Nemackoj, ostala bez sastojaka za Coke koji su se mogli nabaviti jedino iz Amerike. Kejt je posegla za proizvodnjom drugačijeg bezalkoholnog pica, Fanta, koji se pokazao kao pravi hit. Nakon rata Coca-Cola se ponovo vratila na tržište Nemačke i videvši popularnost proizvoda Fanta kompanije je odlucila da isti usvoji kao svoj. Nemački prozivod Fanta Klare Zitron (‘’Clear Lemon Fanta’’) postaje podvrsta pod nazivom Sprite koji postaje još jedan od najprodavanijih proizvoda kompanije i glavni konkurent 7Up proizvodu kompanije PepsiCo. Tokom devedesetih kompanija je udovoljila zeljama svojih potrošača, koji su pokazali interesovanja za ‘zdravijim’ pićima, time sto je uvela nekoliko novih negaziranih proizvoda. To su bili sledeci proizvodi: Minute Maid takozvani Juices to Go, Powerade sportsko piće, aromatizovan čaj Nestea (nastao zajedničkim ulaganjem sa Nestle co.), Frutopia voćni sok i Dasani voda. 2001, Minute Maid je lansirao novi brend pod nazivom Simply Orange koji sadrži sok od pomorandže.
2004. godine kao odgovor na sve veću popularnost nisko-ugljohidratnih dijeta kao sto je Atkins-ova dijeta, Coca-Cola je obelodanila svoje namere u razvijanju i proizvodnji nisko-ugljohidrata alternativi Coke Classic, pod nazivom C2 Cola. C2 sadrzi miks visoko fruktoznog kukurznog sirupa, aspartame, sukralose i Acesulfan kalijuma. On je napravljen tako da ima sličan ukus kao Coca-Cola Classic. Ali čak i sa manje od pola energijatske vrednosti i ugljenih hidrata koji se nalaze u običnim gaziranim picima, C2 nije zamena za nula kalorija tj. pića poput Diet Coke. C2 je pušten u prodaju 11. juna 2004. u Americi, a zatim i u Kanadi avgusta iste godine. Budućnost ovog pica je nesigurna usled razočaravajuće prodaje.

2.1 Borba za tržište

Coca-Cola je jedan od najprodavanijih proizvoda u većini zemalja. Medjutim na Srednjem Istoku nije takva situacija. U ovom delu sveta Coca-Cola nije bezalkoholno pice br. 1. Bez obzira na ovu cinjenicu Coca-Cola ima skoro 25% udela na tom trzistu (Pepsi 75%) i zabelezila je dvocifren rast u 2003. godini.
U Skotskoj je bila slicna situacija gde. Tu je lokalni proizvod Irn-Bru imao veliku popularnost, ali podaci iz 2005. pokazuju da su Coca-Cola i Diet Coke pretekle po prodaji Irn-Bru.
U Peruu je domaca Inca Kola bila daleko popularnija od Coca-Cola. To je nateralo the Coca-Cola Company da uđe u pregovore sa domacom kompanijom i kupi 50% njenih udela.
Čaj i kafa (u limenci) su najpopularnija i najprodavanija pića u Japanu sto Coca-Cola stavlja iza njih. Zbog takve situacije na tržište Japana je lansiran proizvod pod nazivom Georgia, koji je ujedno i najprodavaniji proizvod the Coca-Cola Company u Japanu. Prodaja ovog proizvoda udvostručila je prodaju Coca-Cola u 2007. godini.
Iako je uspela da se probije u sam vrh na skorom svakom tržištu, prema nekim tvrdnjama, to im nije uspelo u Indiji zbog sumnje u vezi sa zdravstvenim standardom pića.

3. Coca-Cola i Pepsi

Kao što smo mogli da vidimo Coca-Cola je postizala izuzetne rezultate na skoro svim tžištima. Skoro svugde je uspela da potisne glavne konkurente i postane br.1 na tom tržištu. To znači da ni jedan proizvod jednostavno nije mogao da se suprotstavi ovom gigantu u proizvodnji bezalkoholnih pica. Ipak postoji jedna kompanija koja u korak prati Coca-Cola kompaniju i, izuzev tržišta gde je Coca-Cola vodila bitku sa uglavom lokalnim proizvodima, svugde se nadmeće sa njom. Ta bitka se vodi ne samo na Američkom vec i na svetskom tržištu. PepsiCo. je ime, može se slobodno reći, glavnog konkurenta The Coca-Cola Company.
Coca-Cola i PepsiKompanija PepsiCo. nastala je nešto posle The Coca-Cola Company i isto je menjala nazive sve do 1961. kada je po poslednji put njen naziv promenjen u danas nama poznat PepsiCo.
Jedan od prvih rivaliteta stvoren je kada je za vreme Drugog svetskog rata nastao Sprite (Coca-Cola) koji je bio sličan konkurentskom 7Up (Pepsi).
Prema potrošačkim izveštajima rivalitet na tržištu se nastavio 70-ih godina prošlog veka. Pepsi je sproveo test nazvan ‘’slepi ukus’’ u okviru ‘’Pepsi Challenge-a’’. Naime test je dokazao da više ispitanika preferira ukus Pepsi nego Coke . Prodaja Pepsi je pocela da raste, a ‘’Challenge’’ se preneo preko cele zemlje. Ovo je poznato pod nazivom ‘’Cola Wars’’.
1985. The Coca-Cola Company je usred mnogo publiciteta promenila formulu proizvodnje proizvoda. Prema teoriji New Coke, kako su je nazvali, je proizvedena kao direktan odgovor Pepsi Challenge.
Medjutim brzo vracanje popularnosti Coca-Cola dovelo je do modifikovane verzije originalne formule proizvoda . Nov proizvod je nazvan Coke ‘’Classic’’.
Uopsteno gledano Coca-Cola nastavlja da nadmašuje Pepsi po prodaji u skoro svim delovima sveta. Ali postoje zemlje u kojima nije takva situacija, kao što su: Indija, Saudi Arabija, Pakistan , Dominikanska Republika, Gvatemala i Kanadske provincije: Quebec, Newfoundland and Labrador, Nova Scotia, Prince Edward Island i Northern Ontario.
Coca-Cola je bila vodeći proizvod u Indiji sve do 1977. godine kada je usled promene vlasti u toj zemlji bila primorana da je napusti jer je od nje traženo da preda svoju tajnu formulu za Coke i da rasporedi svoje učešće kako je to ustanovljeno Indijskim zakonom (FERA). 1988. godine PepsiCo je dobio dozvolu da uđe u Indiju tako sto je kreirao zajednička ulaganja sa Punjab vladom . Ovaj zajednički poduhvat za promet i prodaju trajao je sve do 1991. do kada je bila dozvoljena upotreba stranih brendova. Poduhvat je konačno zavrsen 1994 . godine kada je PepsiCo isplatio svoje partnere. 1993. godine The Coca-Cola Company se vratila usled izvršenja liberalizacione politike Indije. 2005. godine The Coca-Cola Company i PepsiCo su zajedno drzali 95% udela na tržištu bezalkoholnih pica u Indiji. Udeo Coca-Cola je u to vreme bio 52,5%.
S druge strane u Rusiji, Pepsi je u početku imao veći udeo na tržištu ali je on bio prekinut sa prekidom Hladnog rata. 1972. godine PepsiCo je postigao dogovor sa vladom Sovjetskog Savez u kome je odobren izvoz i u kome su data marketinška prava na Stolicnaju (Stolichnaya) votku u zamenu za uvoz i prava Sovjetskog marketinga za Pepsi. Ovo je dovelo do toga da Pepsi bude prvi strani proizvod čija se prodaja zabranjuje u tadašnjem USSR-u.
Padom Sovjetskog saveza Coca-Cola dolazi na Rusko tržište (1992.godina). Pošto je predstavljena i dovedena u vezu za novim, a Pepsi sa starim režimom, Coca-Cola je uzela značajan udeo na trzistu za koji bi im inače trebale godine da bi ga postigli. Do jula 2005. godine Coca-Cola je posedovala 19.4 posto udela na tržištu Rusijem, dok je Pepsi imao 13%.
06.07.2006. uhapšeni su jedan od zaposlenih u Coca-Cola i jos dvoje ljudi pod optužbom za pokušaj prodaje tajnih informacija konkurentu bezalkoholnih pica na tržištu, PepsiCo za 1.5 miliona dolara. Međutim recept za pravljenje Coca-Cola, koji se čuva u strogoj tajnosti, nije nikada bio ugrožen. Radilo se zapravo o informacijama u vezi sa proizvodnjom novog pića. Rukovodioci Coca-Cola su potvrdili da se radi o validnim dokumentima koji pripadaju njima. Naime jedna bočica koja je sadrzala novi napitak ponudjena je na prodaju kako je rečeno na sudu. PepsiCo je otkrio zaveru i obavestio vlasti čim je stupio u kontakt sa zaverenicima.
Prema izveštaju od strane Beverage Digest iz 2008. godine koji se odnosio na gazirana bezalkoholna pica, PepsiCo je imao 30.8% udela na trzistu SAD-a, a The Coca-Cola Company 42.7%. Coca-Cola je prodavaniji prozivod u najvećem delu SAD-a sa izuzetkom Appalacjia, North Dakota i Utah. U gradovima Buffalo i New York Pepsi je taj koji se prodaje vise tek za koju marginu.

4. Strategije

U nastavku se nalazi pismo akcionarima u kome se pominju strategije kompanije. Počinje se od Svetske ekonomske krize, a završava sa planovima za budućnost i sve uspešnijeg poslovanja same kompanije.

4.1 Veliki ekonomski izazovi

U godini u kojoj se svet suočava sa velikim ekonomskim izazovima The Coca-Cola Company pronalazi velika rešenja podržana dokazanim strategijama i izvršenjima u našem poslovanju. Prava snaga našeg poslovanja se odražava u mogućnosti da zadovoljimo ili prevazidjemo dugoročne ciljeve. Naime kompanija vec treću godinu zaredom dodaje milijardu inkrementalnih jedinica u svoj obim proizvodnje sto bi bilo jednako tržištu Japana.
Dok niko zapravo ne može predvideti koliko će ovaj finansijski preokret trajati, mi verujemo da će naš posao nastaviti da napreduje iz dva razloga:
Prvo, mi smo uvereni da se direktno suprotstavljamo aktuelnim izazovima, sa iskusnim strategijama kojima istovremeno pokusavamo da se prilagodimo i fokusiramo na spretan nacin.
Drugo, znamo da naši osnovni finansijski i operativni modeli, kao i šira proizvodnja bezalkoholnih pića, polako postaju otporniji na celu ovu sitaciju. Štaviše, imamo dugu istoriju u kojoj smo, iz ekonomskih krahova, izlazili kao jača kompanija.

4.2 Biznis pravljen za današnja vremena

Kroz velike depresije, Prvi i Drugi svetski rat, kao i brojne religijske konflikte i energijatske krize koje su obeležile protekli vek, sve do promena geopolitičkih i ekonomskih mapa, The Coca-Cola Company je sve to izdržala i rasla.
U današnjem okruženju takozvanih gladnih kredita, nista nije važnije od sposobnost zarađivanja novca. The Coca-Cola sistem zarađuje do 50 miliona dolara svakog dana, a na kraju godine, naša kompanija ima 4.7 milijardi dolara gotovine u rezervi i 2.6 milijardi dolara dostupnih linijama kredita.
Naš suštinski balans nam je dozvolio da vratimo vrednost nasim akcionarima, i danas nas pozicionira da investiramo u nas portfelj i proširimo naše globalno liderstvo u grani pića. Od 1920. godine mi isplaćujemo dividende nasim akcionarima svake godine, i povećavamo te isplate svake godine vec 47 godina.
Finansijska pozicija nam dozvoljava da maksimiziramo ogromne biznis prilike koje nam se nude. Srećni smo, i privilegovani, što smo u samom vrhu nekih od najvećih svetskih brendova. U svetu koji traži optimizam i dobre vesti, mi posmatramo ljude koji svuda daju veliku vrednost brendovima i kompanijama koje imaju aspiracije i stvaraju pozitivnu atmosferu u svetu.
Budite uvereni da mi, kao kompanija, nemamo nameru da samo sedimo i jednostavno pregrmimo ovu ekonomsku oluju. Umesto toga, naš ceo Coca-Cola sistem je fokusiran na kritična pitanja našeg poslovanja kao što su: naša komunikacija sa klijentima koji prodaju naša pića i potrošače koji nas pozivaju u svoj život svaki dan; i unapređivanje našeg poslovanja.
Ove kao i druge inicijative su rezultirale da nasa kompanija zabeleži rast od 5% obima proizvodnje u 2008. godini; neto rast prihoda od 11%; i rast poslovnih prihoda od 16%.

4.3 Proširenje našeg globalnog liderstva u proizvodnji pića

Protekle godine napravili smo uzbidljive napretke u našem portfelju pića. Nastavili smo da širimo dostupnost naseg Coca-Cola Zero proizvoda, koji je postao naš najuspešniji lansirani proizvod još od Diet Coke iz 1982. Ovaj proizvod se sada prodaje na 107 tržišta i pomogao je ojačavanju zaštitnog znaka Coca-Cola, koji je zabeležio rast od 200 miliona jedinica u proizvodnji za proteklu godinu. U 2008.-oj godini naš portfelj gaziranih pica je porastao za 2%, sto je otprilike 600 miliona inkrementalnih jedinica proizvodnje. Naša nova globalna marketinška kampanja pod nazivom ‘’Open Happiness’’, je nastavila tamo gde se prethodna, veoma uspešna kampanja pod nazivom ‘’Coke Side of Life’’, završila. Samim tim nadamo se da će to obnoviti potražnju za našim proizvodima kao tada.
Takođe smo uzbuđeni zbog lanisiranja nasih pića zasladjenih sa Truvia zaslađivačem. Verujemo da Truvia, prirodni zaslađivač bez kalorija, ima potencijal da načini preokret u industriji pića. Nema sumnje da potrošači danas sa svojim načinima i fazama u zivotu, koji nastaju kao posledica promena u svetu koji postaje urbaniji i pokretniji, očekuju više izbora i vrednosti među pićima koja biraju. Sve ovo smo zaključili konstantnim porastom potražnje za voćnim sokovima. Danas mi smo vodeći u industriji voćnih sokova, i ciljamo da dođemo na poziciju brendova koji brzo napreduju, poput Minute Maid Pulpy koji se prodaje u Pacifiku i Indiji, Cappy u Aziji i Evropi, i Odwalla i Simply brandova u Severnoj Americi.
Takođe beležimo rast oduševljenja potrošača prema našim ready-to-drink kafama i čajevima i sportskim pićima, gde se nalazimo na prvom i drugom mestu gledajući globalni nivo. Naš portfelj pića je na održiv način rastao profitabilno u 2008. što je dovelo do povećanja proizvodnje za 13%, dok je u 2007. zabeležen rast od 12%.
Podjednako važno za proširenje našeg globalnog liderstva u proizvodnji pića je i postizanje uravnoteženog rasta na globalnom nivou. Uspeli smo da identifikujemo kritična tržišta za naš poslovni rast. U 2008.-oj kritična tržišta su pretrpela gubitak od tek nešto više od pola jedinice u obimu proizvodnje.
Rast naše proizvodnje je takođe bitan i na razvijenijim tržistima. Mi uporno preduzimamo akcije u cilju ojačavanja našeg poslovanja na ključno razvijenim tržištima kao što su Japan, Severna Amerika i delovi Zapadne Evrope. Severna Amerika, delimično, pretstavlja izazov za nas jer se na ovom tržištu najviše osetio ekonomski krah. Neprestano radimo sa našim partnerima u grani flaširanja kako bi pogurali prduktivnost, uneli inovacije u svim našim lancima snabdevanja, poboljšali put i mogućnosti na tržištu, i uskladili naše mogućnosti brendiranja i marketinga.
Svesni smo da sa pravim strategijama, razmišljanjima i izvršenjima, možemo da povratimo dosledan učinak na domaćem tržištu.

4.4 Očuvanje naših resursa i zajednice

Takmičiti se uspešno u globalnoj ekonomiji zahteva posvećenost našim potrošačima i zajednici kojoj služimo, prirodnim resursima koje koristimo, kao i ljudima koje zapošljavamo i svima koji veruju nasoj kompaniji i njenim brendovima, pocevši od vas.
Sposobnost snabdevanja je tkana kroz naš poslovni model kao i brojne, važne napore, od povećanja produktivnosti i efikasnosti do poboljšanja u pogledu korišćenja vode i energije; inicijative o zaštiti klime; zdravog života; prava na radnom mestu; i programima razvoja zajednice. Naša odluka da minimiziramo štampanje ovog izveštaja donosi ustedu kompaniji koja je veća od milion dolara. Korišćenjem obnovljivih izvora energije u štampanju sprečavamo 31,177 kilograma štetnih gasova, nastalih efektom staklene bašte, da odu u atmosferu i korišćenjem 100% reciklažnog papira sačuvamo 373 stabla.

4.5 Gledajući u 2009. i dalje

Usli smo u 2009. godinu sa jednostavnim i jasnim ciljem: da se suočimo sa neizvesnim ekonomskim uslovima današnjice. Nastojimo da uradimo ovo tako što ćemo se fokusirati na ono što možemo da kontrolišemo, investiranjem u inovativno tržište potrošača i trgovinsko liderstvo sa našim korisnicima, i jačanjem poravnjanja sa našim partnerima u grani flaširanja.
Naše tržište potrošača će se potruditi da se fokusira na pristupačnost i sigurnost da šaljemo prave poruke za ovakva vremena. Kroz naše marketinške napore povećaćemo veze sa našim maloprodajnim kupcima dok budemo razvijali strategije za izvršenja na prodajnim mestima. Radeći sa našim partnerima u grani flaširanja, nastavićemo da inoviramo kako bi smo proizveli različita pića i pakovanja napravljena za potrebe pojedinih kupaca i potrošača.
Sa svime što radimo bićemo marljivi u rukovođenju produktivnosti naše kompanije i fokusiraćemo naše resurse na najviše moguće vrednosti.
Dugorocne prilike usklađene sa dobijanjem ovih ili drugih prava su zaista izuzetne. Septembra 2008., okupilimo smo lidere nasih najboljih proizvođača u grani flaširanja kako bismo pričali o dinamičkim uslovima koji se pojavljuju u našem poslovanju danas. Takođe smo istražili prilike koje leže pred nama u budućnosti do 2020. godine, jer se očekuje rast populacije i bogatstva što ce uticati na načine zivota potrošača koji će postati pogodan za ready-to-drink pića.

5. Otkrivanje problema u The Coca-Cola Company

Menadžeri Coca-Cola u SAD u Atlanti u 1992 otkrili problem u obuci radnika. Godine 1989. kompanija se upustila u masivan program obuke za kvalitet na kome je svih 1500 radnika naucilo metode kao sto su rešavanje problema, statistička kontrola procesa i menadžment procesa. Međutim, tri godine kasnije većina radnika je zaboravila metode koje je naučila. U čemu je bio problem? Jednostavno nikada im se nije ukazala prilika da naučene metode primene na radnom mestu. Godine 1993. menadžeri Coca-Cola su izmenili program obuke kako bi našli rešenje za ovaj problem. Radnici su se obučavali kada je za to postojala potreba, a ne rutinski. Ken Levin, menadžer divizije za stalno unapređenje, objašnjava:
Nema potrebe da svo osoblje na samom početku programa MTK nauči splet metoda koje možda nikada neće primeniti. Mnogo je korisnije da se obuče timovi u momentu kada se osnivaju. Ovakav pristup da se obuka obavlja pravovremeno omogućuje da se metode i tehnike primene na stvarnom problem. Ovako se sposobnost timova da rešavaju problem i unapređuju proces pospešuje.

Zaključak

Coca-Cola je jedan od najvećih svetskih brendova, što smo mogli da saznamo iz ove male prezentacije. Uticaj i prisustvo kompanije oseća se širom sveta. Ljudi svakodnevno konzumiraju njene proizvode i potražnja za njima se povećava iz dana u dan. Ali nisu samo njeni proizvodi ono što ljudi kupuju, nego već i akcije kompanije. Kompanija posluje dobro uprkos finansijskoj krizi koja je pogodila čitav svet. Kao što se moglo zaključiti iz dela rada pod nazivom Strategije, kompanije širi svoj obim proizvodnje i ostvaruje sve veći profit. Čak ima i plan poslovanja za 2020. godinu pa i dalje. Stoga može se zaključiti da kompanije posluje izuzetno dobro i da investiranje u akcije ne bi bila greška.

LITERATURA

1. Izvori sa internet sajta www.thecoca-colacompany.com
2. Izvori sa internet sajta www.enwikipedia.org
3. “Menadžent’’, Dzejms A.F. Stoner, R. Edvard Friman i Daniel R. Gilbert, Jr.
4. “Robna marka”, Suzan Hart i Dzon Marfi

PROČITAJ / PREUZMI I DRUGE SEMINARSKE RADOVE IZ OBLASTI:
ASTRONOMIJA | BANKARSTVO I MONETARNA EKONOMIJA | BIOLOGIJA | EKONOMIJA | ELEKTRONIKA | ELEKTRONSKO POSLOVANJE | EKOLOGIJA - EKOLOŠKI MENADŽMENT | FILOZOFIJA | FINANSIJE |  FINANSIJSKA TRŽIŠTA I BERZANSKI    MENADŽMENT | FINANSIJSKI MENADŽMENT | FISKALNA EKONOMIJA | FIZIKA | GEOGRAFIJA | INFORMACIONI SISTEMI | INFORMATIKA | INTERNET - WEB | ISTORIJA | JAVNE FINANSIJE | KOMUNIKOLOGIJA - KOMUNIKACIJE | KRIMINOLOGIJA | KNJIŽEVNOST I JEZIK | LOGISTIKA | LOGOPEDIJA | LJUDSKI RESURSI | MAKROEKONOMIJA | MARKETING | MATEMATIKA | MEDICINA | MEDJUNARODNA EKONOMIJA | MENADŽMENT | MIKROEKONOMIJA | MULTIMEDIJA | ODNOSI SA JAVNOŠĆU |  OPERATIVNI I STRATEGIJSKI    MENADŽMENT | OSNOVI MENADŽMENTA | OSNOVI EKONOMIJE | OSIGURANJE | PARAPSIHOLOGIJA | PEDAGOGIJA | POLITIČKE NAUKE | POLJOPRIVREDA | POSLOVNA EKONOMIJA | POSLOVNA ETIKA | PRAVO | PRAVO EVROPSKE UNIJE | PREDUZETNIŠTVO | PRIVREDNI SISTEMI | PROIZVODNI I USLUŽNI MENADŽMENT | PROGRAMIRANJE | PSIHOLOGIJA | PSIHIJATRIJA / PSIHOPATOLOGIJA | RAČUNOVODSTVO | RELIGIJA | SOCIOLOGIJA |  SPOLJNOTRGOVINSKO I DEVIZNO POSLOVANJE | SPORT - MENADŽMENT U SPORTU | STATISTIKA | TEHNOLOŠKI SISTEMI | TURIZMOLOGIJA | UPRAVLJANJE KVALITETOM | UPRAVLJANJE PROMENAMA | VETERINA | ŽURNALISTIKA - NOVINARSTVO

Seminarski i Diplomski Rad

  preuzmi seminarski rad u wordu » » »

Besplatni Seminarski Radovi